onsdag den 21. september 2011

Tankestrøm 2.

Min tankestrøm i denne uge, er ikke ligeså lang som den første. Men den er der. :) Og den beskriver lidt noget ubehag, som jeg tit føler.

Det er som om et slør af ubehag ligger sig over mig, så snart jeg betræder græsplæner der ligger op til min lille skole. Jeg elsker min skole. Men jeg føler mig ikke længere særligt tryg heroppe. Jeg ved ikke om jeg kan forklare det. Det er ikke de samme personer der er her mere som sidste år. Og jeg kan stadig rigtig godt lide de personer der er blevet tilbage. Det kan jeg virkelig! Men det er ikke det samme 'net' af tryghed der er der. Altså som et sikkerhedsnet. Håber det giver mening. Jeg er så forvirret hele tiden, lige i øjeblikket. Jeg synes ikke at jeg kan finde rundt i det jeg tænker, og jeg kan bestemt heller ikke formulere det. Og det er simpelthen så irriterende. Jeg kan ikke finde ud af om jeg er ked af det, ok, glad eller noget andet. Jeg har vel bare blandet en helt masse humør sammen, så det bliver til én forvirrende masse. Jeg vil allerhelst bare sidde for mig selv med min musik i ørerne, og være kreativ med mine materialer. Når jeg sidder med mine små projekter, har jeg det lidt med at glemme verdenen. Jeg koncentrerer mig i hvert fald kun om projektet. Og så altså, jo jeg kan godt blive irriteret, hvis jeg laver en fejl i mit projekt, men så arbejder jeg som regel bare videre med at prøve på at finde ud af fejlen og rette den. Jeg føler konstant at jeg skuffer mine forældre, fordi jeg ikke er særlig meget i skole. Men dagen føles bare så lang, og det føles lidt som om den bare vælger at trykke mig ned, i løbet af dagen. Lidt som en tung byrde på skulderen. Det er jeg ret sikker på at vi alle kender. Imorges da jeg gik over græsplænen som ligger op til min skole, fik jeg en ubehagelig trykken for brystet, der gjorde at jeg pludselig fik svært ved at trække vejret. Det var kun i kort tid og jeg har oplevet det før. Men derfor ved jeg også, at det er noget utroligt ubehageligt at opleve. Lige i øjeblikket 'former' min mave sig til en hård klump. Jeg holder maven inde, uden rigtigt at vide at jeg gør det. Det sker automatisk. og det resulterer i den hårde masse. Det er bare alt sammen meget ubehageligt. Og jeg kan ikke se nogen vej ud af det her helvede som jeg er i, i øjeblikket, selvom udvejen sikkert er der. Et eller andet sted. Den er der, den er bare så svær at se lige i øjeblikket. Det gør det heller ikke bedre, at jeg ikke rigtigt synes at der er nogen der forstår mig. En OCD-ramt har en utroligt kompliceret tankegang. Det er jeg nået frem til. Det er meget forvirrende, og også temmelig svært at forklare. Måske jeg skulle skrive et indlæg om netop dét. Lige nu har jeg ikke mere at sige.

Det var tankestrømmen i denne her uge. Ind til videre, tænker jeg, at tankestrømmene vil blive lagt ud om onsdagen i hver uge. Hvad siger I til det ?

Kommenter gerne!

Jeg vil prøve snart at vende tilbage igen. :)

Ingen kommentarer: