onsdag den 21. september 2011

At flytte fokus - Min OCD.

Nu skal I bare se, hvad jeg har at vise jer!
Det her... Er min OCD:

Det er en kat. Og den er grim. Som i... Virkelig grim. Synes jeg i hvert fald. Den er en del mere lyserød i virkeligheden, end den er på billedet. Jeg synes den ligner en blanding af en bratz-dukke og en forvokset rotte.

Måske I lige skal have lov til at høre historien bag den her kat. Min mor har købt den på et loppemarked for den ringe sum 5 kr. Hun kom hjem til mig, og sagde så at jeg skulle lukke mine øjne. Og jeg blev selvfølgelig straks meget mistænkelig. :D Men så kom hun med den der ting, og satte den på min skulder. "Det her er din OCD." Og så sagde jeg sådan, "Æhh hvad?" Og så begyndte min mor så at snakke om at flytte fokus. Så den her kat:


er nu min OCD. Vi prøver nu at flytte fokus. Altså vi prøver at tage OCD'en 'ud' af mig, og lægge på den her grimme, men stakkels kat. Fordi katten har det hårdt. Og den får det altid værre, når jeg er rigtig ked af det. Eller får et angstanfald. Jeg ved ikke om i har lagt mærke til det, men der sidder nåle i katten. Kun i ansigtet, men de sidder der. Og det er mig der har sat dem der, efter at jeg fik et angstanfald, hvor jeg blev rigtig vred på min OCD. Katten fungerer som en voodoo-dukke. Lidt i hvert fald. Når tingene står rigtig skidt til med min OCD, og vi alle sammen bliver påvirket af det, så bliver katten hængt op i en krog , i en galge og så bliver den brugt som boksebold/stangtennis. Kort sagt, får den mange tæsk. På den måde, kommer vi lidt af med vores vrede. Det virker desværre ikke helt godt på mig, endnu, fordi at jeg vil gerne stikke nåle i den, og det kan jeg jo også, men den giver altså ikke modstand. Og det lyder temmelig barbarisk, det er jeg godt klar over. Men altså. Den skal give modstand! SÅDAN SÅ JEG KAN DRÆBE OCD'EN MEGET HÅRDT MED EN MASSE SMÅ NÅLE. Men det gør den ikke... Den tager bare imod nålene, og det fungerer ikke, så min mor prøver at finde en grim bamse der kan give modstand. Ikke for meget modstand, bare modstand. Lidt modstand. Så jeg kan mærke at det gør ondt på OCD'en. Håber at det giver mening, og at I ikke vælger at melde mig til politiet for vold mod grimme bamsekatte.

I kan lige få lidt flere billeder. :)




Ingen rigtige katte, levende katte med rigtig pels eller noget, kom til skade, eller kommer til skade!

Kommenter gerne, og så vil jeg prøve at skrive snart igen. :)

3 kommentarer:

Selene sagde ...

hvor er den grim!! jeg må også anskaffe mig en grim bamse (ulidelig grim bamse)som jeg kan lege voodo eller henretelse med>:D

sejt inlæg!!!!

RikkeLeo sagde ...

Jeg sagde jo at den var grim! Den er utroligt grim. Endnu grimmere i virkeligheden. :D Sørg for at anskaffe én der giver modstand, ligesom jeg har skrevet. Medmindre du ikke har noget imod, at den bare tager imod, nålene som en slatten klud. :/ Men den er meget god som boksebold! :D Det er rent faktisk også meget godt, at have sådan en lille grim bamse at lade vreden gå ud over, når den er størst. Så er der mulighed for at man ikke går og vrisser af sin familie og venner. :)

Er glad for at du godt kunne lide mit indlæg. :) Det er så herligt med noget feedback, og at få at vide, at det man skriver, rent faktisk kan bruges. ^^

Anonym sagde ...

Det skal HELT sikkert prøves!